Általános Szerződési Feltételek
www.patikamra.hu
I. Bevezető rendelkezések
Jelen Általános szerződési feltételek dokumentum rögzíti a Balmazpharm Egészségügyi Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (Székhely: 4060 Balmazújváros, Bocskai utca 2-4. szám, Cégjegyzékszám: 09-09-001430, Adószám: 10715138-2-09, a továbbiakban „patikamra.hu”) által üzemeltetett www.patikamra.hu weboldalon elérhető online áruház, szolgáltatás (továbbiakban: „Szolgáltatás”) leírását és annak igénybevételi feltételeit.
A patikamra.hu törvényes képviselője: Dr. Orcsikné Dr. Hanuder Mária ügyvezető.
Kapcsolattartók: Szántai Szilvia és Dr. Orcsik Róbert
Telefonszám: 06-20/539-0403
E-mail: ugyfelszolgalat@patikamra.hu
A Szolgáltató weboldalának címe: www.patikamra.hu
II. Az ÁSZF célja, tartalma, hatálya, módosítása
II.1. Főbb fogalom meghatározások:
- Távollevők között kötött szerződés: olyan Fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék, vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
- Szolgáltató: az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet.
- Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy (a továbbiakban: vásárló)
- Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás a Fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a Fogyasztó pedig megfizeti, vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás ellenértékét.
II.2. Az ÁSZF célja, a szerződés létrejötte
Jelen ÁSZF célja a www.patikamra.hu webshopja használatának, a webshopon keresztül történő megrendelés, és vásárlás folyamatának szabályozása. Jelen ÁSZF minden olyan szolgáltatás igénybevételére kiterjed, melyet a vásárló a Szolgáltatótól történő megrendeléssel kezdeményez. A www.patikamra.hu webshop bármely szolgáltatásának igénybevétele esetén a szerződés a Szolgáltató, és a vásárló között jön létre a megrendelés érdemi visszaigazolásával, fizetés véglegesítésével, annak érdemi visszaigazolásával. A szerződés létrejöttéhez a vásárló köteles elfogadni és megismerni jelen ÁSZF rendelkezéseit, mely elfogadó nyilatkozatát az erre szolgáló jelölőnégyzet kiválasztásával kell megtennie. A vásárló tudomásul veszi, hogy amennyiben a jelölő négyzetet kiválasztotta, az ÁSZF-et elfogadta. Az ÁSZF a Szolgáltató és a vásárló között létrejött szerződés elválaszthatatlan mellékletét képezi. Az ÁSZF elfogadása nélkül nem jöhet létre szerződés. A Vásárló/Fogyasztó az ASZF elfogadásával nyilatkozza, hogy az ÁSZF-et elolvasta, tartalmát megismerte, annak minden pontját elfogadta és ennek tudatában és ismeretében kíván szerződést kötni. Jelen ÁSZF alkalmazásában vásárló az a természetes személy, aki a webshop valamely szolgáltatását igénybe veszi. A vásárló a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kijelenti, hogy a webshop szolgáltatásainak igénybevétele tekintetében cselekvőképessége fennáll.
II.3. Az ÁSZF tartalma
Jelen ÁSZF a Szolgáltató által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő vásárló jogait és kötelezettségeit, a szerződő felek közötti megállapodás feltételeit tartalmazza. A szerződés nyelve a magyar. A szerződés papír alapon nem kerül rögzítésre és iktatásra, a szerződés tartalma azonban a Vásárlónak küldött elektronikus visszaigazoló levelekből rekonstruálható. Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek a Szolgáltatótól történő megrendelés (vásárlás) esetén. Ezen feltételek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. §. (1) bekezdése szerinti általános szerződési feltételeknek minősülnek, továbbá a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak.
Fentieken túlmenően a webshopon keresztül megkötött elektronikus szerződésre, valamint a webshop működésére vonatkozóan az alábbi jogszabályok alkalmazandóak:
- évi v. törvény a polgári törvénykönyvről (Ptk.)
- évi CLV. törvény a Fogyasztóvédelemről
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. Rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 19/2014. (IV. 29.) NGM Rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
II.4. Az ÁSZF hatálya, és módosítása
Jelen ÁSZF 2024. június 17. napján lép hatályba. Az ÁSZF rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi vásárlóra, és megrendelésre hatályosak.
A Szolgáltató fenntartja a jogot jelen ÁSZF rendelkezéseinek módosítására. Jelen ÁSZF bármely módosítása a közzététel napján lép hatályba. Módosítás esetén a megrendelés elküldésének időpontjában érvényben és hatályban lévő ÁSZF kerül alkalmazásra.
II.5. Tájékoztatás a www.patikamra.hu webshopon keresztül rendelhető termékekről, termék adatokról, információkról
A patikamra.hu a webshopon található termékeket külső beszállítóktól szerzi be. A webáruház törekszik arra, hogy a weboldalon a lehető legsokfélébb terméktípus elérhető legyen. A patikamra.hu nem gyártója vagy előállítója egyetlen terméknek sem. A patikamra.hu törekszik arra, hogy az oldalon szereplő termékekkel kapcsolatban a lehető legpontosabb információt nyújtsa (képek, leírások, készlet adatok, külső készlet adatok), ezeket az adatokat a gyártótól, forgalmazótól, beszállítótól kapja a webáruház ezért az adatok pontosságáért felelősséget nem vállal. A webáruházban szereplő készletnyilvántartási adatok tájékoztató jellegűek – bár természetesen a webáruház törekszik a pontosságra –, ezekért az adatokért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A külső beszállítótól kapott készlet információkra sincs a patikamra.hu-nak ráhatása. Mivel a patikamra.hu nem gyártója egyetlen terméknek sem, ebből az okból kifolyólag, ha a termék nem elérhető, nem beszerezhető a patikamra.hu szerződéses partnereitől – például, de nem kizárólagosan – a termék megszűnése vagy készlethiány miatt, akkor a Szolgáltató nem tudja teljesíteni a megrendelést. A patikamra.hu a lehető leghamarabb, de legkésőbb a megrendelést követő naptól számított 3 munkanapon belül erről tájékoztatja a Vásárlót. A Vásárló, Fogyasztó ezt elfogadja, tudomásul veszi és egyetért vele.
III. A regisztráció, megrendelés és a vásárlás folyamata
III.1. Saját fiók létrehozása
A www.patikamra.hu weboldalon történő regisztrációval lehetőség van saját fiók létrehozására, de a regisztráció elvégzése, és saját fiók létrehozása nem feltétele a vásárlásnak. A saját fiókjának használatával a vásárlónak lehetősége van korábbi rendeléseit megtekinteni. A fiókban a számlázási, és szállítási cím, valamint kedvenc termékek is elmenthetőek, mely lehetőség a további megrendeléseket és vásárlásokat egyszerűbbé, átláthatóbbá teheti. A regisztrációhoz az alábbi személyes adatok megadására van szükség;
- vezetéknév
- keresztnév
- megjelenítendő név
- e-mail cím
- jelszó
III.2. A megrendelés folyamata
A webshopon keresztül megrendelhető termékeket egyrészt a weboldal fejlécében található kereső segítségével közvetlen kereséssel, másrészt a weboldal felső részén található termékkategóriák segítségével lehet megkeresni.
A kereső segítségével termék nevének beírásával célszerű a keresett terméket megkeresni, a termékkategóriák valamelyikére kattintva, pedig az adott kategóriába tartozó termékek listázhatóak. A termékkategóriák listázása esetén szűrőt is lehet használni, mint például szűrés további alkategóriák szerint vagy szűrés vételár szerint. Ezen túlmenően a főoldalon kiemelve találhatóak a „Legkeresettebb termékeink”, a „Neked ajánljuk”, a „Legújabb termékek”, valamint a „Legnépszerűbb termékeink”.
A patikamra.hu törekszik arra, hogy a termékek mellett rövid, tájékoztató jellegű leírás szerepeljen, azonban a felelősségteljes alkalmazáshoz, fogyasztáshoz vagy használathoz vásárlást követően a gyártó vagy forgalmazó által a termékhez csatolt használati útmutató vagy termékleírás áttanulmányozása feltétlenül szükséges (ha van ilyen). A patikamra.hu törekszik arra, hogy a lehető legalaposabb tájékoztatást nyújtsa vásárlói számára. Amennyiben egy adott termék mellett nem található leírás vagy úgy érzi, hogy a leírásban szereplő információk nem elégségesek az Ön számára és további adatokra van szüksége, akkor kérjük vásárlás előtt vegye fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot annak valamelyik elérhetőségén. Az egyes termékek mellett megtalálható a bruttó vételár is, mely a szállítás díján kívül minden költséget tartalmaz.
A rendelés folyamatát a kiválasztott termék mellet található „KOSÁRBA TESZEM” ikonra kattintva lehet elindítani, és itt lehet kiválasztani a rendelni kívánt mennyiséget is. Az oldal jobb felső sarkában található kosár ikonra kattintva megtekinthető a kosár tartalma, mely felületen az adott termék mellett a mennyiség mezőben a vásárolni kívánt mennyiség módosítására van lehetőség. A módosított mennyiség után a kosárban szereplő termékek árának frissítéséhez nyomja le a „KOSÁR FRISSÍTÉSE” gombot. A termék eltávolítására a Kosárból a termék nevét tartalmazó sor elején lévő X gombra kattintva van lehetőség. A Kosárban a „VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA” lehetőséget választva további termékek vásárolhatóak, míg a „TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gomb választásával a fizetési folyamat indítható el. A fizetés teljesítésére szolgáló felületen a vásárlónak meg kell adnia a kért adatokat a megrendelés teljesítéséhez, és a számla kiállításához. Ezek a következőek:
– e-mail cím
– vezetéknév, keresztnév
– cégnév (nem kötelező)
– pontos cím (ország, irányítószám, város, utca, házszám, megye)
– telefonszám
Amennyiben a számlázási címtől eltérő címre kéri a vásárló kiszállítani a megrendelt terméket, akkor az átvevő nevét, és pontos címét kell külön megadni a számlázási cím adatait követően.
Az adatok megadását követően a képernyő bal oldalán található keretezett felületen lehet kiválasztani a kiszállítás módját (lásd: IV. fejezet) valamint a fizetés módját (lásd: V. fejezet). A megrendelés elküldése előtt jelen ÁSZF elfogadására vonatkozóan nyilatkozni kell az „Elolvastam, és elfogadom az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat” nyilatkozat előtti jelölőnégyzet bejelölésével (lásd: II.2. pont).
A „MEGRENDELÉS” gombra kattintva egy összesítő jelenik meg, amelyben a rendelés részletei, és a megadott számlázási cím található.
A megrendelés beérkezését követően a Szolgáltató feldolgozza a megrendelést, és e-mailben érdemi visszajelzést küld a vásárló részére, amely tartalmazza:
- a megrendelés sorszámát, időpontját,
- a megrendelt termékek
- nevét,
- mennyiségét, valamint
- vételárát.
A patikamra.hu a lehető leghamarabb megkezdi a megrendelés áttekintését, feldolgozását, összekészítését. Amennyiben valamely megrendelt termékből készlethiány van, nem beszerezhető vagy átmenetileg nem áll a webshop rendelkezésére, abban az esetben erről a tényről, és a termék érkezésének várható idejéről is tájékoztatást ad a Szolgáltató. A vásárló igénye esetén helyettesítő terméket ajánlására is törekszik a Szolgáltató. Szintén értesítést kap a vásárló, ha a termék átvehető (személyes átvétel választása esetén) vagy annak kiszállítása megkezdődött.
A megrendelt termékekről kiállított számla e-mailben, elektronikusan kerül kiküldésre.
Szolgáltató időszakos jelleggel egyes termékekre, vagy termékcsoportra vonatkozóan különböző akciókat, kedvezményeket hirdethet, melyek igénybevételének feltételeiről a www.patikamra.hu oldalon tesz közzé tájékoztatót.
III. 3. Fizetési módok
A webshopban az alábbi fizetési módozatok közül lehet választani.
- bankkártyás fizetés
- banki átutalás
- utánvét (készpénzzel, vagy bankkártyával)
III.3.1. Bankkártyás fizetés
A bankkártyás fizetés az Parapay fizetési rendszeren keresztül történik.
Név: Viva Payment Services Single Member S.A. Magyarországi Fióktelepe
Székhelye: 1037 Budapest, Seregély utca 3-5.
Weboldal: www.vivawallet.hu
ÁSZF: https://www.viva.com/hu-hu/terms-portal
GDPR: https://www.viva.com/hu-hu/privacy-notice
Bankkártyás fizetés esetén a fizetési szolgáltató részére meg kell adni a bankkártyán szereplő adatokat (bankkártya száma, bankkártyán szereplő név, lejárati idő, érvényesítő kód). A bankkártyán szereplő adatok védelméről, és egyéb bankkártyás fizetéssel kapcsolatos feltételekről a fizetési szolgáltató Adatkezelési tájékoztatójában, és Általános Szerződési Feltételeiben tájékozódhat a vásárló a fenti elérhetőségeken.
A vásárló tudomásul veszi, hogy a Balmazpharm Egészségügyi Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. (4060 Balmazújváros, Bocskai u. 2-4.) adatkezelő által a www.patikamra.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az Viva Payment Services Single Member S.A. Magyarországi Fióktelepe, mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail, telefonszám, számlázási cím, szállítási név, szállítási cím, szállítási telefon. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a Parapay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://www.viva.com/hu-hu/privacy-notice.
III.3.2. Utánvét
Utánvét esetében személyes átvétel választásánál készpénzben, vagy bankkártyával kell megrendelés ellenértékét Szolgáltatónál megfizetni a személyes átvétel helyén, a Balmazpharm Drogériában 4060 Balmazújváros, Bocskai u. 2-4. címen.
Kiszállítás esetén a futárnál készpénzben, vagy bankkártyával történhet a fizetés, csomagautomatában történő átvétel esetén kizárólag bankkártyás fizetés lehetséges.
Az utánvét díja minden kiszállítási mód esetében: 690 Ft.
IV. Tájékoztatás a rendelhető termékek kiszállításáról
IV.1. A szállítást végző társaságok
A kiszállítást az alábbi társaságok végzik:
Név: GLS General Logistics Systems Hungary Korlátolt Felelősségű
Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
Cégjegyzékszám: 13-09-111755
Adószám: 12369410-2-44
E-mail: info@gls-hungary-.com
Név: FoxPost Zártkörűen működő Részvénytársaság
Székhely: 3300 Eger, Maklári út 119.
Cégjegyzékszám: 10-10-020309
Adószám: 25034644-2-10
E-mail: info@foxpost.hu
Név: Trans-Sped Logisztikai Szolgáltató Központ Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 4030 Debrecen, Vámraktár utca 3.
Cégjegyzékszám: 09-09-006196
Adószám: 11622219-2-09
E-mail: info@trans-sped.hu
Név: Magyar Posta Zrt.
Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Adószám: 10901232-2-44
E-mail: ugyfelszolgalat@posta.hu
Név: Balmazpharm Egészségügyi Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 4060 Balmazújváros, Bocskai utca 2-4. szám,
Cégjegyzékszám: 09-09-001430
Adószám: 10715138-2-09
E-mail: ugyfelszolgalat@patikamra.hu
IV.2. Szállítási díjak, és egyéb szállítási feltételek
A megrendelt termékcsomagok kiszállítását a Trans-Sped Kft., a GLS General Logistics Systems Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság, a Magyar Posta Zrt., Balmazpharm Kft, és a FoxPost Zrt. végzi az alábbi díjszabás szerint:
Trans-Sped Kft.
Csomagolásmentes házhozszállítás.
A kiszállítás díja:
- 1-9.999Ft rendelési érték között: 2490 Ft
-
9999 Ft rendelési érték felett: 1490 Ft
- 24999 Ft rendelési érték felett: 990 Ft
Fizetés a rendelés leadásakor online, vagy átvételkor készpénzzel ill. bankkártyával. Az utánvét díja 690 Ft.
A megrendelt áruk egy, vagy több ládában érkeznek Önhöz, amit az áruk kipakolása után elvisz a futárszolgálat. Szállítási idő: 2-4 munkanap, külső készletes terméknél 4-7 munkanap.
Magyar Posta Zrt.
MPL Futárszolgálat:
- 34999 Ft rendelési érték alatt: 1490 Ft.
- 34999 Ft rendelési érték fölött: INGYENES
Fizetés a rendelés leadásakor online, vagy átvételkor készpénzzel ill. bankkártyával. Az utánvét díja 690 Ft.
Szállítási idő: 2-4 munkanap, külső készletes terméknél 4-7 munkanap.
Magyar Posta Zrt. Csomagautomata:
1-9.999 Ft rendelési érték között: 990 Ft.
9999 Ft rendelési érték fölött: 590 Ft.
Fizetés a rendelés leadásakor online, vagy átvételkor bankkártyával. Az utánvét díja 690 Ft. Szállítási idő: 2-4 munkanap, külső készletes terméknél 4-7 munkanap.
Foxpost Zrt.
A FoxPost Zrt. általi csomagautomatába történő kiszállítás, és átvétel esetén a díj minden esetben 1290 Ft. Fizetés a rendelés leadásakor online, vagy átvételkor bankkártyával – csomagautomatában történő utánvétes átvétel esetén a fizetés csak bankkártyával lehetséges.
Szállítási idő: 2-4 munkanap, külső készletes terméknél 4-7 munkanap.
Balmazpharm Kft.
A Patikamra házhozszállítás
Az alábbi településekre van lehetőség a Patikamra.hu által történő házhozszállításra:
Miskolc, Szirmabesenyő, Sajóbábony, Sajószentpéter, Alsózsolca, Felsőzsolca, Mályi, Nyékládháza, Gesztely, Hernádnémeti, Arnót, Mezőkövesd, Eger, Andornaktálya, Tiszaújváros, Onga, Hernádkak, Budapest, Dunaharaszti, Szigetszentmiklós, Szigethalom, Halásztelek, Érd, Diósd, Törökbálint, Budaörs, Dunakeszi, Fót, Gyál, Vecsés, Péteri, Maglód, Üllő, Pécel, Gyömrő, Kistarcsa, Nagytarcsa, Mogyoród, Ecser, Kerepes, Gödöllő, Monor, Csömör, Kecskemét, Nagykörös, Cegléd, Szolnok, Abony, Törökszentmiklós, Helvécia, Ballószög, Kerekegyháza, Székesfehérvár, Tatabánya, Tata, Győr, Dunaújváros, Tolna, Kalocsa, Zamárdi, Siófok, Balatonvilágos, Balatonakarattya, Balatonkenese, Balatonfűzfő, Balatonalmádi, Veszprém, Ajka, Pápa, Alsóörs, Felsőörs, Csopak, Balatonfüred, Pécs, Szekszárd, Mohács, Dunaföldvár, Szeged, Baja, Bátaszék, Kiskunfélegyháza, Nyíregyháza, Rakamaz, Tiszavasvári, Újfehértó, Nyírtelek, Ibrány, Nagyhalász, Kemecse, Demecser, Nagykálló, Balkány, Vaja, Máriapócs, Nyírbátor, Baktalórántháza, Debrecen, Balmazújváros, Hajdúböszörmény, Hajdúszoboszló, Nagyhegyes, Hajdúnánás, Veszprém, Tapolca, Keszthely, Hévíz, Sümeg, Ajka, Pápa, Csorna, Kapuvár, Mosonmagyaróvár, Sopron, Kőszeg, Szombathely, Répcelak, Sárvár, Vasvár ,Körmend ,Szentgotthárd, Zalaegerszeg, Lenti, Nagykanizsa.
A szolgáltatás díjai:
-
20.000 rendelési érték alatt: Nem elérhető
-
20.000 Ft rendelési érték felett: Ingyenes
Fizetés a rendelés leadásakor online, vagy átvételkor
készpénzzel ill. bankkártyával. Az utánvét díja 690Ft.
Szállítási idő: 2-4 munkanap, külső készletes terméknél 4-7 munkanap.
Fizetés a rendelés leadásakor a Parapay rendszerén keresztül, vagy átvételkor készpénzzel ill. bankkártyával.
Hűtött termékek szállítását a fent felsorolt szállítási módok közül csak és kizárólag a Patikamra házhozszállításon keresztül van lehetőség igénybe venni, s kizárólag a Patikamra házhozszállítás szolgáltatási területén.
Az utánvét díja minden szolgáltatónál egységesen 690Ft.
A GLS Kft. általi csomagküldés, vagy a Balmazpharm Kft. által történő házhozszállítás esetén a szállítást végző cég e-mailben, vagy sms üzenetben értesítést küld a vásárlónak a szállítás várható idejéről. A csomagok kiszállítása általában a megrendeléstől számított 3-5 napon belül megtörténik. Amennyiben a vásárló a csomagot nem veszi át, és az ismételt kézbesítés is sikertelen, a csomag visszakerül a patikamra.hu-hoz. Ebben az esetben a szállítási díjat – amely megegyezik a kiszállítás díjával – a vásárlónak kell megfizetni. Az átvétel elmaradása esetén a szállítást végző társaság akkor is díjat számíthat fel, ha a szállítás ingyenes volt. A FoxPost Zrt. csomagautomatáiban történő átvétel esetén a vásárló e-mailben és/vagy sms üzenetben értesítést kap amikor a csomag megérkezik a csomagautomatába, amely azt 3 napig őrzi.
Lehetőség van a megrendelt termékek díjmentes személyes átvételére is 4060 Balmazújváros, Bocskai utca 2-4. szám alatt a Balmazpharm Drogériában.
A termékek kiszállításának díjairól, azok változásairól és egyéb feltételeiről a GLS Kft. esetében a https://gls-group.eu/HU/hu/altalanos-uzleti-feltetelek, a posta esetében https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf/archivum/postai_aszf, a Foxpost Zrt. esetében pedig a https://foxpost.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek weboldalon tájékozódhat.
V. Felelősség
A vásárló vállalja, hogy minden megrendelt terméket a használati utasításának megfelelően alkalmaz, és szükség esetén az alkalmazást illetően a forgalmazóval vagy gyártóval konzultál. Az ennek elmulasztásából eredő károkért a patikamra.hu nem vállal felelősséget.
A termékekhez tartozó termékleírások, képek nagyobb része a gyártók kifejezett hozzájárulásával került felhasználásra, illetve kisebb részben a csomagolásról és egyéb, mások által is elérhető, nyilvános forrásokból származnak. Ezek pontatlanságáért, téves információért vagy elírásért a webshop felelősséget nem vállal.
A megrendelés során a vásárlónak lehetősége van adatai javítására, módosítására. Ha a megrendelés elküldését követően szeretné a vásárló módosítani a megadott adatokat, ezt a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott elérhetőségein tudja jelezni a Szolgáltató irányába.
A vásárló a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a vásárló hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul közölt adatokból keletkező károkért nem vonható felelősségre.
A megrendelés során pontatlanul megadott elektronikus levelezési cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét. Ilyen esetekben a Szolgáltató megpróbál egyéb módon kapcsolatba lépni a vásárlóval.
A Szolgáltató fenntartja magának azt a jogot, hogy ne szolgálja ki azokat a vásárlókat, akik:
- nem tartják be jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt szabályokat,
- nem olvassák el az Általános Szerződési feltételeket,
- azokat akik az ÁSZF-et elfogadják, ám utólag mégis vitatják,
- hamis adatokat adnak meg megrendelés során,
- a webáruház vagy a kiszállítást végző cég bármely munkatársát sértegetik vagy vele szemben vulgáris kommunikációt alkalmaznak vagy agresszív módon vagy erőszakosan lépnek fel,
- utánvétes megrendeléseiket nem veszik át,
- vagy más módon kárt okoznak a Szolgáltatónak.
A Szolgáltató nem felel az internetes hálózat esetleges műszaki hibáiból, a kommunikációs eszközök esetleges meghibásodásából, bármely szoftver vagy program meghibásodásából, esetleges technikai meghibásodásokból eredő károkért.
A webshop szolgáltatásainak igénybevétele feltételezi a vásárlók részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. A vásárló tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni a számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről.
Vásárló tudomásul veszi, hogy amennyiben a webshopon feltüntetett árak nyilvánvalóan adminisztrációs hibának/hibás árfeltüntetésnek minősülnek, abban az esetben a patikamra.hu nem kötelezhető a szerződés teljesítésére, az áru hibás áron történő átadására. Vásárló ezt elfogadja és tudomásul veszi.
2008. évi XLVII. törvény 4. § (1) bekezdése alapján „A kereskedelmi gyakorlat megítélése során az olyan fogyasztó magatartását kell alapul venni, aki észszerűen tájékozottan, az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el, figyelembe véve az adott kereskedelmi gyakorlat, illetve áru nyelvi, kulturális és szociális vonatkozásait is.” A fogyasztóról a Szolgáltató ezek alapján feltételezi, hogy a webáruházban történő válogatása, vásárlása során kellő körültekintéssel járt el, és tisztában van az általa keresett termék jellemzőivel, és így a piaci árával is. Hibás árazású terméket a Szolgáltatónak nem áll módjában kiszolgálni.
Egy – a Szolgáltató által ismert – informatikai rendszer és beszállítói hiba miatt kiemelten vonatkozik ez azokra a hibás árú termékekre, amelyeknek eladási ára nettó 100 Ft alatt van, ugyanakkor a piaci áruk ennek sokszorosa, akár százszorosa. Ebben az esetben a Szolgáltató megtagadja a termék átadását, kiszolgálását. A Vevő, megrendelő ezt jelen ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi és egyetért vele, nem várja el, hogy a Szolgáltató Önmagának ilyen módon kárt okozzon. Szolgáltató kifejezetten kéri az ügyfelet, hogy amennyiben egyértelmű hibás árfeltüntetést tapasztal azt jelezze a Szolgáltató elérhetőségein.
Amennyiben egy termékkel kapcsolatban a szolgáltató különösen kedvező akciót hirdet, abban az esetben annak tényét jól látható módon feltünteti. Ennek hiányában, ha a vásárló szokatlanul alacsony árral találkozik, akkor feltételezheti, hogy hibás árral szembesült.
Hibás ár feltüntetésének észlelése esetén a vásárló ezen feltüntetés tényét és az árfeltüntetéssel kapcsolatos kérdését az ügyfélszolgálaton jelezheti. A termék valós áron történő megvásárlásával kapcsolatban a webshop tájékoztatja a vásárlót. A vásárló ezen valós ár ismeretében választása szerint a megrendelés lemondásáról dönthet. Ezen lemondás esetében a webshop vásárlóval szemben hátrányos jogkövetkezmény alkalmazásától eltekint.
VI. Személyes adatok
A Szolgáltató kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a személyes adatok kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság alapelveit.
A Szolgáltató megtesz minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy vásárlói személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete által előírt módon kezelje.
A személyes adatok kezelésével kapcsolatos Adatkezelési Tájékoztató a www.patikamra.hu weboldalon érhető el.
VII. Elállási jog
VII.1. Az elállási jog gyakorlása általában
A 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet alapján a Fogyasztóként eljáró vásárló (lásd: II.1. pont) az üzlethelyiségen kívül kötött, és távollévők között létrejött szerződéstől a terméknek Fogyasztó, vagy a Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül hátrányos jogkövetkezmények és indokolás nélkül elállhat. A Fogyasztó, mint vásárló (Jelen fejezetben a továbbiakban: Fogyasztó) ezt a jogát a 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet 2. számú mellékletében található nyilatkozat-minta használatával, vagy egyéb erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. A Fogyasztó nyilatkozatát postai úton a Balmazpharm Kft, 4060 Balmazújváros, Bocskai utca 2-4. címre, vagy elektronikus úton a ugyfelszolgalat@patikamra.hu címre küldheti el.
VII.2. A www.patikamra.hu webshopon keresztül forgalmazott termékekre vonatkozó elállási jog
A www.patikamra.hu webshopban forgalmazott termékek egy része olyan zárt csomagolású termékeknek minősül, amely tekintetében 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) e) pontja alapján – egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontást követően – a vásárló nem gyakorolhatja elállási jogát, az nem küldhető vissza. Fentieknek megfelelően tápszert, gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású terméket, étrendkiegészítőt vagy kozmetikumot csak bontatlan csomagolásban van lehetőség visszavenni. Orvostechnikai eszköz, gyógyászati segédeszköz vásárlása esetén a vásárló csak a termék kipróbálása előtt élhet az elállás jogával. A csomag esetleges visszaküldése esetén a csomag kizárólag sértetlen, bontatlan állapotban, külső szállításra alkalmas csomagolásban (pl. doboz) vehető vissza.
VII.3. A Fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. A Szolgáltató a Fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
VII.4. A Szolgáltató kötelezettségei a Fogyasztó elállása esetén A Szolgáltató visszatérítési kötelezettsége
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, a Szolgáltató legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
VII.5. A Szolgáltató visszatérítési kötelezettségének módja
A45/2014.(II.26.) Korm.rendelet 22.§-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli.
VII.6. Többletköltségek
Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
VII.7. Visszatartási jog
A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket a Szolgáltató nem köteles elfogadni.
VII.8. A Fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén – a termék visszaszolgáltatása
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A Fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket a Szolgáltató címére kell visszaküldeni. Utánvéttel feladott küldeményeket a Szolgáltató nem köteles elfogadni.
VII.9. Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A Fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
VIII. Szavatosság és jótállás
VIII.1. Szavatosság és jótállás általában
A webshopot üzemeltető Balmazpharm Kft. szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.
VIII.2. Kellékszavatosság
Vásárló a webshopot üzemeltető Balmazpharm Kft. hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. 6:159 §-ban foglalt szabályai szerint. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének feltétele a hiba közlésén túl, hogy a Vásárló igazolja, hogy a terméket a jelen ÁSZF szerinti webshopon keresztül vásárolta. A teljesítéstől számított 6 hónapon túl azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a jogszabály szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az ugyfelszlgalat@patikamra.hu elérhetőségen közölni a webshoppal. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni a közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős. A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított kettő év alatt évül el.
VIII.3. Jótállás
Jótállás a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet Mellékletében felsorolt 10 000 Ft-nál drágább tartós fogyasztási cikkre vonatkozik, hibás teljesítés esetén.
A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év, b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása – a (4) bekezdésben foglalt kivétellel – jogvesztéssel jár. (2) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. (3) Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
(4) A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Jótállás alapján a vásárló kijavítást, vagy kicserélést igényelhet a kellékszavatosságra vonatkozó szabályok szerint (lásd: VIII.2. pont).
Amennyiben a hiba oka a teljesítés után keletkezett, úgy jótállási kötelezettség nem áll fenn. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági, és jótállási igény, és/vagy termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
VIII.4. Termékszavatosság
Termékszavatosság: A Vásárló által megrendelt termék hibája esetén Vásárló – választása szerint – vagy a fent részletezett kellékszavatossági jogait vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. A Vásárló az általa választott termékszavatosság alapján követelheti a termék hibájának kijavítását, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a termék kicserlését is kérheti.
A kötelezett mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az ugyfelszolgalat@patikamra.hu elérhetőségen közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős. A termékszavatosság az adott termék forgalomba hozatalától számított két évig terheli a gyártót.
IX. Szellemi tulajdon védelme
A www.patikamra.hu mint weboldal, és az e weboldalon található tartalmak szerzői jogi műnek minősülnek, és Szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény hatálya alá tartoznak. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. A weboldalról és azok adatbázisaiból bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a Domain-neveire. Tilos a weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése vagy felhasználói azonosítók, jelszavak, adatok megszerzése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal vagy annak bármely része módosítható, vagy indexelhető.
X. Panaszkezelés
Amennyiben a Vásárló a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással kapcsolatban nem elégedett, és panasszal szeretne élni a Szolgáltató felé, azt szóban, vagy írásban: postai úton (Balmazpharm Kft., 4060 Balmazújváros, Bocskai utca 2-4.), vagy elektronikus levélben (ugyfelszolgalat@patikamra.hu) teheti meg.
A Szolgáltató minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni.
Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a Vásárló neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a Szolgáltató nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Vásárló aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.
X.1. Békéltető Testületek
A Szolgáltató ezúton tájékoztatja a vásárlókat, hogy amennyiben a vásárló nem ért egyet a Szolgáltató válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:
Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Vásárló lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez vagy a Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a Vásárló:
A Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testület:
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Levelezési cím: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszám: +36-72/507-154
Mobil: +36-20/283-3422
Fax: 06-72-507-152
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.
Telefonszám: (+36) 76 501 525; (+36) 76 501 532
Mobil: (+36) 70 938 4765
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefon: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Honlap: www.bmkik.hu/index.php?id=1317
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bokik.hu/bekelteto-testulet
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Telefonszám: +36 (1) 488 21 31
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: www.bekeltet.bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: www.gymsmkik.hu/bekelteto
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. fszt 1. kapucsengő: 6
Postacím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: +36 36 416-660/105 mellék
Mobil: (30) 967-4336
E-mail: bekeltetes@hkik.hu
Honlap: www.hkik.hu/hu/content/bekelteto-testulet
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304. szoba
Telefonszám: 06-20-373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Honlap: www.jaszbekeltetes.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012
Fax: 06-34-316-259
Email: bekeltetes@kemkik.hu
Honlap: www.kemkik.hu/bekelteto-testulet
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz. 1.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-nograd.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Telefon/Fax: 06-1-792-7881
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefonszám: 06-82-501-026; 06-82-501-000
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Honlap: www.skik.hu/bekelteto-testulet-159
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefon: 06-42-420-180
Fax: 06-42-420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefon: 06-74-411-661
Mobil: 06-30-664-2130
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu, monus.greta@tmkik.hu
Honlap: www.tmkik.hu/hu/bekelteto-testulet
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
Telefonszám: 06-94-312-356; 06-94-506-645
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu
Honlap: www.vasibekelteto.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.
Levelezési cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220
Telefonszám: 06-88-814-121; +36-88-814-111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap: www.bekelteteszala.hu
A Békéltető Testület olyan független testület, mely a megyei kereskedelmi és iparkamarák, illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt, hogy megkíséreljék a Vásárló és a Szolgáltató között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését.
A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Vásárló megkísérelje a vitát közvetlenül a Szolgáltatóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, a Vásárlónak csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a Vásárló hátrányára dönt.
A Békéltető Testület eljárása a Vásárló kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
- a Vásárló nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a Szolgáltató nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését, – a Vásárló álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, – a Vásárló nyilatkozatát arról, hogy a Vásárló a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
- a Vásárló nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
- a Testület döntésére irányuló indítványt,
- a Vásárló aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Vásárló bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Vásárló rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a Vásárló meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelemről szóló törvény 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként az illetékes kormányhivatal jár el.
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
XI. Felhasznált jogszabályok
- évi v. törvény a polgári törvénykönyvről (Ptk.)
- évi CLV. törvény a Fogyasztóvédelemről
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. Rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 19/2014. (IV. 29.) NGM Rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól